روزنامه هاي به سوي قرن 21

 rooznamak.com - انتشار گزارش بررسي ها درباره تحولات سال ميلادي 2004 كه در شرف پايان است آغاز شده است.
اين تحولات در زمينه روزنامه ها( رسانه هاي مكتوب )، از اين قرار گزارش شده است:
1ـ بيش از پيش خود را با شرايط مخاطبان قرن 21 تطبيق داده اند و وقت كم ، سليقه و خواست اين مخاطبان را كه در نظر سنجي هاي « فوكس گروپ » و مصاحبه هاي خانه به خانه و ميزگردها به دست آمده به اجرا گذارده اند و ازجمله به كوتاه نويسي مطالب، ساده نگاري، كاهش مطالب كم خواننده و قرن نوزدهمي و در نتيجه حجم روزنامه، افزايش ستون هاي ثابت تحليل توسط كارشناسان معروف، توجه به نظر به همان اندازه خبر، افزودن بر مطالب جالب و مورد توجه مخاطبان، توجه به عكس و كاريكاتور و ... پرداخته اند.
    2ـ شرايط ارتقاء از خبرگيري به خبرنگاري و از خبرنگاري به دبيري را سخت تر و ميزان توقف در هر رده را افزايش داده و اصطلاحا تجربه گراتر شده اند.
    3ـ به جاي افزودن بر بهاي تكفروشي، بر نرخ اعلانات افزوده اند و برتعداد روزنامه هايي كه در طرفين لگوي صفحه اول آگهي تجاري چاپ مي كنند كه از داخل جعبه و روي بساط روزنامه فروش قابل رؤيت است افزوده شده است كه درآمد خوبي است.
    4ـ رقابت روزنامه ها با شبكه هاي تلويزيوني از نظر مطلب 20 برابر بيش از سال 2002 ( دو سال پيش ) شده است. در اين راستا روزنامه ها كوشيده اند كه اخبار پخش شده از تلويزيونها را تكميل كنند و به صورت تازه ارائه دهند.
    5ـ براي رقابت با شبكه هاي تلويزيوني و نيز با يكديگر در جذب روزنامه نگار و مقاله نويس خوب، بر ميزان دستمزد و حق التحرير ها افزوده اند
6ـ به جاي اتكاء به خبرگزاري ها، بر اعزام خبرنگار خود به محل وقوع رويدادهاي مهم ( نقاط دور دست و كشورهاي ديگر ) افزوده اند و .... 

/ 0 نظر / 14 بازدید