قدرت ليد در خبرنويسي

جام جم آنلاين: ليد موثر و قوي ، به خواننده يا بيننده اين نويد را مي دهد كه مطلب مهم و جالبي براي گفتن به شما دارم. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

يك ليد خوب ، گيرا و در برگيرنده است و خواننده را به ادامه مطلب وامي دارد و آگاهي دهنده ، جذاب و اغواگر است.

وقتي ليدها موضوع بحث هستند ، نظرات زيادي در مورد نقش آنها ، اندازه ترجيحي آنها و قوانيني كه بايد رعايت كنند و يا نقض كنند به چشم مي خورد اما هيچ كس مخالف اين حقيقت مسلم درباره ليدها نيست كه: «ليدنويسي كار دشواري است.»

جك كاپون از خبرگزاري آسوشيتدپرس ، به درستي آن را «سختي گام نخست» خوانده است.

چه شما يك خبرنگار تازه كار باشيد يا نويسنده و خبرنگار كهنه كار يك روزنامه ، راديو و تلويزيون و يا يك سايت خبري آنلاين ; توانايي خلاصه كردن يك خبر به يك پاراگراف يا جلب نظر خواننده با يك شروع داستاني يا وصف يك صحنه ، جزيي از الزامات كار روزانه شده است.

با توجه به بيان اهميت ليدها تعجب آور نيست كه ليدهاي خوب و مجموعه اي از نظرات قابل توجه درباره اهميت و تركيب آنها در قالب تاريخ 25 ساله «بهترين نوشته هاي مطبوعاتي» كه مجموعه ساليانه اي از اثار برندگان جوايز روزنامه نگاري است ; توسط انجمن سردبيران روزنامه هاي امريكا گردآوري مي شود.

/ 0 نظر / 11 بازدید