طنز در نشريات دانشجويي

رشد طنز و طنزپردازي‌ در نشريات‌ دانشجويي‌ از آن‌ جهت‌ اهميت‌ دارد كه‌ طنز در صورتي‌ كه‌ به‌ «هجو» كشيده‌ نشود مي‌تواند روحيه‌ نقد و انتقاد سالم‌ را در جامعه‌ دانشگاهي‌ ترويج‌ دهد و با توجه‌ به‌ اينكه‌ آزادي‌ قلم‌ و بيان‌ لازمه‌ دموكراسي‌ و از مهمترين‌ آزادي‌هاي‌ مدني‌ است‌ بايد پذيرفت‌ كه‌ يكي‌ از جوامع‌ مدني‌ پويا و در عين‌ حال‌ عدالت‌خواه‌، دانشگاه‌ و محيط‌ آكادميك‌ آن‌ است‌ كه‌ بدون‌ وجود نشريات‌ قوي‌ و فعال‌ توسعه‌ فرهنگي‌ سياسي‌ در آن‌ امكان‌پذير نيست‌. رعايت‌ اصول‌ اخلاقي‌ و شخصيت‌ افراد شايد تنها خط‌ قرمز نشريات‌ طنز دانشجويي‌ باشد زيرا دانشجويان‌ به‌ وسيله‌ نشريات‌ در سطح‌ دانشگاه‌ روحيه‌ انتقادپذيري‌ افراد -دانشجويان‌ و دانشگاهيان‌- را تقويت‌ مي‌كنند. >>>>>>>>>>
چاپ دوم واژه نامه ارتباطات

دکتر شکرخواه - چاپ دوم واژه نامه ارتباطات من ار سوي انتشارات سروش منتشر شد.
چاپ اول واژه نامه ارتباطات در سال 1381 روانه بازار كتاب شد و حالا يك سال بعد هم چاپ دوم .
اين واژه نامه اگرچه مختصر است, اما تاليف آن وقت مرا بشدت گرفت. من مدخل هاي اين واژه نامه را طي چند سال فراهم كردم و حتي برخي از آن ها به ويژه واژه هاي اينترنت هنوز كاملا در فرهنگ ها قرار نگرفته اند .
دانشجويان رشته ارتباطات مخاطبان اصلي اين واژه نامه هستند و در مرحله بعد مترجمان .
واژه نامه ارتباطات حاوي اصلي ترين مداخل دائره المعارف آكسفورد هم هست.

/ 2 نظر / 5 بازدید
pania

وبلاگ خوبی دارین